W ostatnich latach w krajach europejskich, w tym w Polsce, zauważono zwiększające się zaangażowanie w sport oraz aktywność fizyczną. Celem artykułu jest oszacowanie poziomu wydatków konsumenckich związanych ze sportem, ponoszonych przez gospodarstwa domowe w Polsce. Oszacowano udział wydatków związanych ze sportem i rekreacją ruchową w ogólnych wydatkach gospodarstw domowych na podstawie mikrodanych pochodzących z badania „Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej”. Z obliczeń wynika, że przeciętne gospodarstwo domowe w Polsce przeznacza 1% swoich wydatków na produkty i usługi związane ze sportem.
wydatki gospodarstw domowych, gospodarstwa domowe, sport
Breuer C., Hallmann K., Wicker P., Feiler S. (2010), Socio-economic patterns of sport demand and ageing, „European Review of Aging and Physical Activity”, w druku
Davies L. (2002), Consumers’ expenditure on sport in the UK: Increased spending or under- -estimation?, „Managing leisure: an international journal”, vol. 7(2)
Downward P., Riordan J. (2007), Social interactions and the demand for sport: an economic analisys, „Contemporary Economic Policy”, vol. 25, No. 4
Farrell L., Shields A. (2002), Investigating the economic and demographic determinants of sporting participation in England, „Journal of Royal Statistical Society A”, vol. 165, part 2
Uczestnictwo Polaków w sporcie i rekreacji ruchowej w 2008 r. (2009), GUS